دوشنبه ۱۲ شهریور ۱۴۰۳ |۲۷ صفر ۱۴۴۶ | Sep 2, 2024
حسینی بوشهری

حوزه/ رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه پیغمبر با داشتن سه ویژگی باعث تحول عظیمی در جامعه شد، گفت: ویژگی اول مأنوس بودن پیامبر(ص) با قرآن بود، قرآن تمام وجود پیامبر را فرا گفته بود و در واقع نبی اکرم(ص) تجسم عملی قرآن است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، آیت‌الله سید هاشم حسینی‌بوشهری در مراسم دهه آخر ماه صفر در حسینیه عاشقان ثارالله بوشهر، اظهار داشت: امروز یکی از پرسش‌های کلیدی که برای بسیاری مطرح است، رمز و راز موفقیت پیامبر برای ایجاد تحول در جامعه‌ای که در آن جاهلیت مطلق وجود داشت، چه بوده؟ دوران جاهلیت دورانی بود که محیط پر از جهل، عداوت، کینه، دختر کشی و فرهنگ یکدیگر کشتن در آن حاکم بود.

رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم افزود: رسول خدا(ع) در طول مدت ۲۳ سال از رسالتش با تلاش خود توانست در جامعه آن روز تحولی شگرف ایجاد کند و فضای جامعه را از یک فضای ضد ارزشی به یک فضای ارزشی تبدیل نماید.

نماینده مردم استان بوشهر در مجلس خبرگان رهبری، ادامه داد: در جامعه زمان پیامبر(ص) فرهنگِ شهادت معنایی نداشت، اما پیغمبر فضایی ایجاد کرد که مادر، همسر و خواهر شهید هنگامی که عزیزشان را به اذن خدا به جبهه می فرستادند افتخار می‌کردند و می‌گفتند شکر گزار هستیم که شخص رسول خدا(ص) زنده است و برای ما مهم نیست که فرزند یا برادر یا همسرمان شهید شده است، آنچه مهم است زنده بودن نبی مکرم اسلام است که نقش هدایتگری امت را عهده دار است.

آیت الله حسینی بوشهری، با بیان اینکه پیغمبر با داشتن سه ویژگی باعث تحول عظیمی در جامعه شد، عنوان کرد: ویژگی اول مأنوس بودن پیامبر(ص) با قرآن بود، قرآن تمام وجود پیامبر را فرا گفته بود و در واقع نبی اکرم(ص) تجسم عملی قرآن است.

وی با تاکید بر اینکه انسان باید از قرآن نصیحت بخواهد، ادامه داد: پیامبر(ص) جامعه آن روز را بر اساس تعالیم قرآن مدیریت کرد تا به تحول برسد.

نایب رییس مجلس خبرگان رهبری، ابراز کرد: مأنوس بودن با قرآن فضای جهل را به علم و دانش و فضای کینه را به دوستی تبدیل می‌کند.

رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، دومین ویژگی پیامبر اکرم(ص) که موجب شد به سبب آن جامعه را متحول کند، اخلاق و رفتار برشمرد و گفت: اخلاق و رفتار پیغمبر با مردم بسیار مهربانانه بود، در هنگام سختی‌ها و مشکلات در کنار مردم بود و با تمام وجود برای گره‌گشایی از کار مردم تلاش می‌کرد.

نماینده مردم استان بوشهر در مجلس خبرگان رهبری، ادامه داد: کسی که می‌خواهد رهبری جامعه‌ای را عهده دار و تحول ایجاد کند، باید در کنار مردم باشد.

آیت الله حسینی بوشهری، با بیان اینکه امید بخشی به جامعه توسط رسول خدا(ص) به عنوان سومین ویژگی می‌باشد، عنوان کرد: یکی از ویژگی‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی امید دادن به جامعه است و به اعتقاد بنده این اقدام رهبری الگوگیری از شخصیت بزرگ رسول خدا(ص) می‌باشد.

وی تصریح کرد: پیامبر(ص) با رحمت و محبت با مردم برخورد می‌کرد و اگر کسی دچار مشکلی می‌شد، او را نسبت به آینده امیدوار می‌نمود.

نایب رییس مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: اگر در مسیر زندگی‌مان با امید به خدا زندگی کنیم، قطعا مورد عنایت حق تعالی قرار خواهیم گرفت.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha